REFUNDACJA VAT W GOSPODARSTWIE DOMOWYM DLA OGRZEWAJĄCYCH LOKALE PALIWEM GAZOWYM

UWAGA ! Wnioski o refundację vat z paliwa gazowego składa się nie wcześniej niż po otrzymania faktury dokumentującej dostarczenie paliw gazowych w roku 2023 i pod warunkiem uregulowania rachunku.
Zgodnie z ustawą z dnia 15 grudnia 2022 r. o szczególnej ochronie niektórych odbiorców paliw gazowych w 2023 r. w związku z sytuacją na rynku gazu (Dz.U. z 2022 r., poz. 2687) w przypadku gdy odbiorca paliw gazowych w gospodarstwie domowym
1) wykorzystuje jako główne źródło ogrzewania gospodarstwa domowego urządzenia grzewcze zasilane paliwami gazowymi, o których mowa w art. 3 pkt 3a ustawy – Prawo energetyczne, wpisany lub zgłoszony do centralnej ewidencji emisyjności budynków, o której mowa w art. 27a ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (Dz. U. z 2022 r. poz. 438, 1561, 1576, 1967 i 2456),do dnia wejścia w życie ustawy, albo po tym dniu – w przypadku głównego źródła ogrzewania wpisanego lub zgłoszonego po raz pierwszy do centralnej ewidencji emisyjności budynków, o których mowa w art. 27g ust. 1 tej ustawy;
2) jest osobą w gospodarstwie domowym jednoosobowym, w którym wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu w rozumieniu art. 3 pkt 1 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych ( za rok 2021 r. dla wniosków złożonych do 31-07-2023 r. i za rok 2022 r. dla wniosków złożonych od 01-08-2023 r. ) nie przekracza kwoty 2100 zł, lub osobą w gospodarstwie domowym wieloosobowym, w którym wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu w rozumieniu art. 3 pkt 1 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych ( za rok 2021 r. dla wniosków złożonych do 31-07-2023 r. i za rok 2022 r. dla wniosków złożonych od 01-08-2023 r. ) nie przekracza kwoty 1500 zł na osobę
– przysługuje mu refundacja kwoty odpowiadającej podatkowi VAT wynikającej z opłaconej faktury dokumentującej dostarczenie paliw gazowych od dnia 1 stycznia 2023 r. do dnia 31 grudnia 2023 r.
Odbiorcy paliw gazowych w gospodarstwach domowych składają w gminie właściwej ze względu na swoje miejsce zamieszkania wniosek o refundację podatku VAT w następującej formie:
• w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Puszczykowie przy ul. Wysoka 1,
w poniedziałki od godz. 8.00-16.00 a od wtorku do piątku w godzinach 7.30 – 15.30
• za pomocą poczty tradycyjnej adresując Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Puszczykowie ul. Wysoka 1, ,
• za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344), W przypadku złożenia wniosku o wypłatę dodatku elektrycznego za pomocą środków komunikacji elektronicznej, wniosek ten opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym, albo podpisem osobistym za pomocą aplikacji mobilnej.
Wnioski składa się nie później niż do dnia 29 lutego 2024 r., lub w terminie 30 dni od dnia otrzymania faktury dokumentującej dostarczenie paliw gazowych w roku 2023.

Do wniosku (kliknij aby pobrać) o refundację podatku VAT odbiorca paliw gazowych w gospodarstwie domowym załącza fakturę dokumentującą dostarczenie paliw gazowych do tego odbiorcy przez to przedsiębiorstwo energetyczne obejmującą okres dotyczący wniosku oraz dowód uiszczenia zapłaty za tę fakturę.